کد خبر: 33559

حبیبی، سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رویکرد فدراسیون کشتی اسپانسرها را فراری می‌دهد/ جواب شکایت ما را با شتر هم می‌فرستاد تا الان رسیده بود!

نمی‌دانم در فدراسیون چه خبر است. آنها مشکل اداری دارند یا اینکه دستگاه فکس‌شان خراب شده که نتوانسته‌اند پاسخگوی اعتراض ما باشند. حتی اگر این اتفاق هم افتاده بود و مثل قدیم با اسب و شتر پاسخ نامه ما را ارسال می‌کردند تا به حال به دست‌مان رسیده بود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی که این روزها درگیر رقابت‌های لیگ برتر کشور است، در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات مرحله گروهی، حضورش در مرحله نهایی را قطعی کرده و حالا امیدوار است که در هفته پایانی این مسابقات در مرحله گروهی حضورش به‌عنوان تیم سرگروه را در مرحله بعدی مسجل کند. در این خصوص با هادی حبیبی، سرمربی کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی تماس گرفتیم تا درخصوص شرایط این تیم با او گفت‌وگو کنیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط تیم دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ برتر کشتی بگویید.

ما طی روزهای گذشته دو هفته از بازی‌های برگشت مرحله گروهی لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم که در بازی‌هایی که در مشهد مقدس برگزار شد، ابتدا در برابر تیم «تا ثبت توس» قرار گرفتیم و این بازی درنهایت با نتیجه 5 - 5 به پایان رسید اما در این نتیجه نباید اشتباهات داوری را نادیده بگیریم. متاسفانه قوانین جهانی کشتی به ما اجازه اعتراض بعد از پایان مسابقه را نمی‌دهد اما کشتی‌گیر 86 کیلوگرمی ما موفق شده بود حریف خود را ضربه فنی کند که داوران این موضوع را قبول نداشتند و درنهایت تیم ما با امتیاز فنی نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. البته آنها حسن یزدانی را دراختیار داشتند و همچنین دو بازیکن خارجی قهرمان جهان را هم دراختیار داشتند ولی ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

دیدار دوم را هم با پیروزی پشت سر گذاشتید؟

بله، ما در بازی دوم به مصاف «رعد ستارگان ساری» رفتیم و بچه‌های ما خیلی خوب کشتی گرفتند. مخصوصا در اوزان 57 و 61 کیلوگرم عالی ظاهر شدیم و کشتی‌گیران ما توانستند در مقابل بازیکنان خارجی تیم رعد پیروز از زمین خارج شوند. البته در 65 و 70 کیلوگرم هم ما می‌توانستیم برنده باشیم که بازهم تصمیمات داوری در دقایق پایانی پیروزی را از بازیکنان ما گرفت، اما درنهایت با نتیجه 21 بر 17 توانستیم پیروز میدان باشیم.

پیش‌بینی‌تان از هفته پایانی چیست؟

ما در هفته پایانی به مصاف هیات کشتی خرم‌آباد می‌رویم و نتیجه این بازی و دیدار «رعد» و «ثبت توس» برای صدرنشینی این گروه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تیم دوم جدول گروه ما باید به مصاف ایران مال برود و باتوجه به اینکه آنها چهار بازیکن ملی‌پوش و دو بازیکن خارجی دارنده مدال جهانی را در ترکیب خود دارند، تیم گردن‌کلفت‌ و بهتری هستند تا فینال با این تیم روبه‌رو نشویم. البته ما از تیم رعد پدافند درخصوص استفاده از بازیکن خارجی که طبق آیین‌نامه تیم‌های نظامی تخلف است، شکایت کرده‌ایم و جالب است که فدراسیون هنوز جوابی به نامه ما نداده است.

یعنی هنوز اعتراض شما بررسی نشده یا اینکه مشکل دیگری وجود دارد؟

نمی‌دانم در فدراسیون چه خبر است. آنها مشکل اداری دارند یا اینکه دستگاه فکس‌شان خراب شده که نتوانسته‌اند پاسخگوی اعتراض ما باشند. حتی اگر این اتفاق هم افتاده بود و مثل قدیم با اسب و شتر پاسخ نامه ما را ارسال می‌کردند تا به حال به دست‌مان رسیده بود. اینها ضعف‌هایی است که وجود دارد و این مسائل باعث می‌شود که اسپانسرها آزرده‌خاطر شوند و میلی برای سرمایه‌گذاری در لیگ کشتی نداشته باشند. من فکر می‌کنم فدراسیون باید برخوردش را عوض کند و ما انتظار داریم که عدالت رعایت شود.

در صورت صعود به فینال مسابقات قصد تقویت تیم را ندارید؟

ما درخواست جذب چند بازیکن خارجی را داده‌ایم و باتوجه به اینکه پرداخت ارز در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست، فدراسیون راهکاری را برای پرداخت ریالی مبلغ قرارداد بازیکنان خارجی گذاشته که به محض تعیین‌تکلیف در این خصوص بازیکنان خارجی که ما پیش از این قراردادشان را ثبت کرده‌ایم به جمع ما اضافه می‌شوند، اما بازیکن جدید دیگری به ما اضافه نمی‌شود چراکه زمان ثبت قراردادها به پایان رسیده است.

امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیارتان قرار داده کافی و ایده‌آل است؟

الحق و الانصاف مدیران دانشگاه آزاد اسلامی همیشه و در همه جا کنار ما حضور داشتند و به‌عنوان یک بزرگ‌تر بالای سر تیم بوده‌اند. ما همه امکانات لازم از قبیل ترانسفر، اسکان و تغذیه خوب را در اختیار داشتیم و هیچ کم‌وکسری را احساس نکردیم و لازم می‌دانم از طریق رسانه شما از آنها تشکر کنم.

حذف رعد پدافند و پاس از لیگ کشتی

رئیس سازمان ورزش نیروهای مسلح در نامه‌ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد به دلیل تخلفات صورت‌گرفته، حضور دو تیم پاس و رعد پدافند در لیگ کشتی آزاد مورد تایید این سازمان نیست. مدت زیادی است که برخی تیم‌ها نسبت به استفاده همزمان تیم رعد پدافند ستارگان از کشتی‌گیر سرباز و خارجی اعتراض دارند چراکه براساس آیین‌نامه تیم‌های نظامی، این تیم‌ها اجازه استفاده از ورزشکار و مربی غیرایرانی را ندارند.  پیرو نامه روز ١٦ آبان رئیس تربیت‌بدنی آجا که به این تخلف اشاره کرده بود و سازمان لیگ اعلام کرد برای حذف امتیاز کشتی‌گیران خارجی تیم رعد پدافند در مسابقات روزهای ١٦ و ١٧ آبان، منتظر نامه سرتیپ پیمبری هستند، روز گذشته رئیس سازمان ورزش نیروهای مسلح با اشاره به تخلفات صورت‌گرفته در دو تیم آسانسور و پله برقی بهران - پاس تهران و رعد پدافند ستارگان ساری از فدراسیون کشتی خواست این دو تیم را از لیگ برتر کشتی آزاد کنار بگذارد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها